4 Ocak 2016 Pazartesi

Kakaolu Damla Çikolatalı Cupcake


Geçtiğimiz günlerde çok sevdiğim bir arkadaşımın baby shower partisi için cupcake kulesi hazırladım.Araya yılbaşı tatili de girince tarifi eklemek bugüne kaldı.Puf puf kabaran içi yumuşacık cupcakelerime herkes bayıldı :) Yapımı oldukça kolay ve lezzetli olan bu tarifi en kısa zamanda denemelisiniz :) Sizde özel günleriniz için sipariş vermek isterseniz dilainthekitchen@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.



Aslına bakarsanız vereceğim tarifi temel bir cupcake tarifi olarak baz alabilirsiniz.İçerisine kakao koymaz,aynı oranda un eklerseniz vanilyalı cupcakeler elde edebilirsiniz.İçeriği de tamamen damak zevkinize ve yaratıcılığınıza kalmış.Dilerseniz benim gibi damla çikolatalı,dilerseniz kuru meyveli,fındıklı,cevizli veya ne isterseniz ekleyip harika kekler yapabilirsiniz.


Malzemeler (20 adet normal boy cupcake kabı için) :

3 adet yumurta
160 gr. (1 su bardağından 1 parmak eksik) şeker
100 ml. (1 çay bardağı) süt
100 ml. (1 çay bardağı) sıvıyağ
20 gr. (3 çorba kaşığı) kakao
1 tüp Dr.Oetker Vanilya aroması veya 1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu
360 gr. (3 su bardağı) un
150 gr.(1 su bardağı) damla çikolata

Kreması için:

1 paket Dr.Oetker Vanilyali Pasta Kreması
150 ml. (1,5 su bardağı) süt
50 gr. (1/4 paket margarin veya 3,5 yemek kaşığı tereyağı  (oda sıcaklığında yumuşamış )
*Daha hafif bir lezzet isteyenler yağ kullanmayabilir.Ben kullandım.

Üzeri için:

Pasta süsü
Renkli şekerler

Not: Genelde kremalarda hazır ürünleri tercih etmem ancak vaktim kısıtlı olduğundan Dr.Oetker'in kremasını kullandım ve memnun kaldım.Eğer kremasını kendiniz hazırlamak isterseniz bitter veya beyaz çikolatalı krema tariflerime buradan ulaşabilirsiniz.


Yapılışı:

  • Öncelikle kremayı hazırlayalım.Paketin arkasında yazan tarife uygun olarak kremayı hazırlayıp bir sıkma torbasına aktarıp dolaba koyalım.
  • Cupcakeler için fırını 180 C'ye ayarlayalım ve kullanacağımız cupcake kaplarını hazırlayalım.
  • Yumurta ve şekeri köpük köpük kremamsı bir hal alana kadar çırpalım.
  • Ardından süt,yağ,kakaoyu ekleyip tekrar çırpalım.
  • Kabartma tozu ve unu eleyerek ekleyip bir spatula ile koyu bir kıvam alıp hamur haline gelene kadar karıştıralım.
  • En son damla çikolatalarida ekleyip bir kez daha karıştıralım.
  • Cupcake kalıplarına bir kaşık yardımıyla kapların yarısına gelecek şekilde hamur koyalım.(Fazla doldurmamaya özen gösterin çünkü çok kabarıyor.) 
  • Önceden ısıtılmış 180'C de 20-30 dk arası kontrollü olarak pişirelim.
  • Fırından çıkardığımız cupcakeleri oda sıcaklığına gelene kadar soğutalım.
  • Soğuyan cupcakelerin kabaran kısımlarını bir bıçak yardımıyla keserek üzerinin düz bir hal almasını sağlayalım.(Kestiğiniz parçaları bir kaba aktarıp dolapta saklayarak cakepops veya kozalak kurabiye yapımı için kullanabilirsiniz.Tazeliğini 1 hafta koruyacaktır.)
  • Önceden hazırladığımız kremayı dolaptan çıkarıp cupcakelerin üzerine dilediğimiz şekilde sıkalım.
  • Ben kremanın üzerini pasta süsü ve mavi kalp şekerler ile süsledim.Baby shower temasına uygun olması içinde küçük kürdanlı süsleri kullandım.
  • Şimdiden afiyet olsun! 


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Dila In The Kitchen Template by Ipietoon Cute Blog Design